25 juli 2016 Weer naar Florida!

Het is weer zover! De koffers staan klaar en we kunnen op weg! Bestemming Florida!

We vliegen dit jaar met Iberia vanaf Schiphol en het vliegtuig staat gepland om 12.10 uur. Dus geen wekkers zetten, gewoon vertrouwen op de interne klok. Om 8.15 uur staan de koffers en handbagage in de auto en kunnen we op weg. Natuurlijk worden we uitgezwaaid door onze kat Pluis. Onderweg hebben we wat miezerregen, maar op Schiphol is het weer stralend weer. Michael heeft onderweg de bestelde valetparking (King) gebeld en bij de vertrekhal staat al iemand op ons te wachten. Hier hebben we goede ervaringen mee en geen gedoe met koffers. Na een rondje om de auto, in verband met schade, en het noteren van de kilometerstand gaan we op pad. We hebben er zin in!

2016-07-25 09.10.35  2016-07-25 09.08.53 2016-07-25 09.15.59 2016-07-25 09.16.40

Balie 17 meldt het bord in de vertrekhal. We kijken ervan op dat de rij hiervoor al begint onder het bord. We lopen een stukje door en sluiten aan bij de “drop off” rij. Goed dat we hier zo vroeg staan want dit gaat even duren. Michael vult zijn tijd met een gesprekje met kennissen van de honkbal, die ook in de rij staan, en Steven vangt Pokemons. Na een uurtje loopt het eindelijk door en zien we dat we niet de rij moeten hebben van British Airways, maar dat Iberia zijn eigen rij heeft. Ver verstopt achter de vele mensen. We verlaten het mooie plekje dat we bemachtigd hebben en sluiten aan in een minstens even lange rij. Het enige verschil is dat er hier maar één balie open is, in plaats van vier. Er zit dan ook heel weinig schot in deze rij, wat duidelijk meerdere mensen gaat irriteren. Een meneer die ver achter ons in de rij staat is zijn beklag al een paar keer komen doen bij de balie. Hij is bang dat hij zijn vlucht niet gaat halen. Maar als om 10.30 uur de tweede balie opengaat schieten we ineens, voor ons gevoel, door de rij heen en zijn binnen no time bij de balie om in te checken.

2016-07-25 10.07.06 2016-07-25 10.18.52 2016-07-25 10.07.15 2016-07-25 09.53.21

Om bij de safetycheck te komen mogen we een eindje lopen. Wij vliegen vanaf gate B17 en we staan nu bij gate H. We lopen de volgende, nog drukkere, hal in. Gelukkig is de rij niet lang bij de bodyscans en er is een nieuwe werkwijze, die veel sneller en beter werkt. Per scanapparaat is er nu een balie met drie plekken waar de bakken voor de handbagage vanzelf per stuk uit komen vallen. Een beveiliger duwt de bakken met de tassen door de scanner. Gelukkig geen schoenen uit, wel de laptops uit de tassen en de spullen uit je zakken. Ik kom deze keer ineens door de scan, Steven moet zijn schoenen uitdoen en Michael wordt nogmaals gefouilleerd. Dan moeten we nog even wachten op de drie tassen die nogmaals door de bewaking en scan heen moeten. Uiteindelijk blijkt dat alle tassen adapters of gameboys bevatten en er daarom eruit gehaald zijn. Al met al gaat het best snel en kunnen we verder naar gate B. Daar halen we een broodje voor de brunch en wachten op het vliegtuig. Echt veel tijd is er niet over voordat we gaan boarden.

2016-07-25 11.33.53 2016-07-25 11.43.06 2016-07-25 11.38.39

We zitten op rij 6 naast elkaar en vetrekken netjes op tijd. Deze Europese vlucht naar Madrid verzorgt niets. Als je wil kan je wat kopen. Maar met onze brunch net achter de kiezen hebben we niets nodig.

Vanaf nu zijn we weer afhankelijk van wifi en dat is altijd even wennen.

2016-07-25 12.33.08  2016-07-25 12.37.05 2016-07-25_0024 2016-07-25_0031

De vlucht duurt voor ons gevoel niet lang en om 14.50 uur staan we alweer op de grond. 34 graden is het hier en ik voel de zinderende hitte door het glas van het raampje.In Madrid is het altijd een tijdje taxiën voordat je bij de aankomsthal bent.  Dan staan we in de hal en kunnen op weg naar gate U67. Van vorig jaar weet ik nog dat dit een aardige tippel is en de bordjes geven ook aan dat je voor de U gates 24 minuten moet rekenen.

2016-07-25_0035 2016-07-25_0040 2016-07-25_00422016-07-25_0043

We lopen door de hal met alle winkels en restaurantjes. Als je de tijd hebt is het hier best goed vertoeven, maar wij lopen lekker door. Ik merk dat het roltrapgedeelte weer een enorme indruk op mij maakt. Wat een stelsel is dit. Na een aantal roltrappen naar beneden komen we aan bij de metro, die al op ons staat te wachten. En zo worden we onder de grond naar de vertrekhal gebracht. Na een aantal minuten lopen we weer naar eenzelfde roltrappeneenheid om nu weer naar boven te gaan. En dan is het alleen nog maar door de giftshop naar de U gates en de internationale vluchten vertrekken vanaf de allerlaatste gates aan het einde van de gang. We sluiten aan voor de paspoortcontrole en Michael en Steven halen nog snel een broodje en wat te drinken. We hebben geen tijd meer om van het half uurtje gratis wifi te genieten, want het boarden gaat al beginnen. En dan zijn we weer op weg om 16.30 uur. Op rij 19 dit keer.

2016-07-25 14.56.20 2016-07-25 14.56.25 2016-07-25 16.00.57 2016-07-25 16.01.29

De vlucht zal 9 uur duren en we starten met het taxiën naar de startbaan. Het duurt even voor we de lucht in mogen, maar dan staat ook niets meer ons in de weg voor de oversteek. Ik begin met een film die onderbroken wordt door “pasta or chicken”. Daarna raak ik al snel verwikkeld in een wedstrijd met Steven wie het hoogst scoort met Solitaire. En ik moet zeggen dat het verslavend is en we veel lol hebben. Steven en ik zitten bij het raam en Michael naast ons aan de andere kant van het gangpad. Uiteindelijk probeer ik nog twee uurtjes te slapen, maar dat wordt onderbroken door het “ontbijt”, een croissantje met ham en kaas, een yoghurtje en een Kitkat. Niet zo aan mij besteed om 01.00 uur ’s nachts. Ik schakel moeilijk om in tijd en laat het ontbijt voor wat het is.

2016-07-25_0066 2016-07-26 01.22.53 2016-07-26 01.38.27 2016-07-26_0076

We zijn er! Onder ons doemt Miami op. Om 20.00 uur plaatselijke tijd (NL 02.00 uur) landen we in Miami waar het nog 30 graden is. Eenmaal uit het vliegtuig lopen we de wirwar aan gangen door van vliegveld Miami naar de Esta. En weer gaat de Esta van Steven mis en krijgt hij een X op zijn printje. Dan maar door naar de gewone douane en dat verloopt zeer soepel. De douane beambte kan de X niet verklaren en wenst ons een fijne vakantie. Door de snelle afhandeling zijn we meer dan op tijd bij de bagage en moeten nog even wachten voordat onze koffers van de band rollen. En met de koffers op een karretje gaan we op weg naar de Miami Mover die ons naar de autoverhuurbedrijven brengt.

2016-07-25 20.34.48 2016-07-25 20.50.21 2016-07-25 20.55.14 2016-07-25 20.57.51

We realiseren ons ineens dat we alle broodjes mee hadden kunnen nemen. Na Nederland zijn onze tassen nergens meer gescand of geopend. Toch wel handig om via Madrid te vliegen. De koffers zijn ook netjes doorgelabeld en we hebben nergens stress gehad.

Bij National zijn we de enigen en in een paar minuten klaar. Michael heeft dit jaar door een foutje op de website van National een hele goedkope Standard SUV kunnen regelen en we kunnen kiezen uit een rijtje. Ik kan niet blij worden van dit soort auto’s. Ze zijn mij veel te groot en mooi is anders. Ik weet dat ik nu menig man tegen me in het harnas jaag, want jullie gaan juist naar Amerika om in dit soort auto’s te rijden, maar ik heb al besloten dat ik deze vakantie niet zelf in deze auto zal rijden. “We” kiezen ook nog de grootste pooierbak uit die ertussen staat: een pikzwarte Dodge Durango. Het voordeel van deze auto is wel de enorme ruimte voor Steven achterin (met veel eigen airco!) en dit modelletje is uitgerust met navigatie. Ook altijd handig. Michael is echt helemaal in zijn nopjes.

2016-07-25 21.03.44 2016-07-25 21.04.05 2016-07-25 21.37.04 2016-07-25 21.48.54

Het blijft altijd weer een wirwar van wegen rondom het vliegveld en we moeten nog even wennen aan het ons onbekende navigatiesysteem. Met een extra rondje vliegveld komen we dan toch bij ons hotel, Clarion Inn and suites. Het is ondertussen 22.00 uur plaatselijke tijd en we loggen nog even in op de Wifi om vervolgens lekker te gaan slapen.

17 thoughts on “25 juli 2016 Weer naar Florida!

1. Fijn om te lezen dat de reis weer goed is verlopen.
    Ook ik moest op schiphol wachten op mijn tas. Ik was de camera’s vergeten uit mijn tas te halen.
    Nu lekker genieten van de vakantie.
    Gelukkig zitten we “dicht” bij elkaar en kunnen we via messenger gezellig kletsen.
    Tot zondag!

2. De start van de vakantie ging niet snel,maar daarna was er niks meer te klagen zo te lezen. Prima vlucht en als kers op de taart een prima auto voor de mannen! De vakantie kan beginnen!

3. Zo het echte begin is er, al snel een klein verslagje. Ik ga nog even zoeken naar de rest van je verhaal. Ik eindigde nl midden in een zin op Schiphol.

4. Lange reisdag, is toch vermoeiend hè..
    En wat die auto’s betreft.. Echt iets voor mannen. Rj vindt het ook een sport en ik durf er ook nooit in te rijden. Ik ben benieuwd naar jullie plannen, Have fun!

1. Thanks! Doe mij maar een auto waar ik niet uit hoef te springen of in hoef te klimmen. Hij rijdt best lekker hoor, maar met zo’n grote bak moet je wel meer uitkijken omdat je een stuk breder bent. Ik ga me er niet aan wagen. Ik denk dat ik niet eens durf te parkeren. En nu moet Michael zelf de koffers in de auto zetten. Voor mij te hoog…… uuhhh eigenlijk toch best relaxed zo’n grote auto. 😉

5. Lekker hoor zo’n pooier bak, ik kan er helemaal blij van worden als ik er weer eentje mee krijg hahaha. Heel veel plezier!!

1. Je hebt helemaal gelijk. Ik moet nog even wennen aan dit nieuwe programma en als ik m opsla halverwege krijgen jullie volgens mij al een berichtje. Als t goed is staat ie er nu helemaal op.

1. Dank je wel Martijn! Ik ga eens op onderzoek uit. Maar ik moet de tekst ook eerst als concept kunnen opslaan. Gaat dat niet lukken dan is Word zeker een goede optie.

6. Groot gelijk! Er is nog genoeg tijd om te bloggen. Fijn dat jullie er weer zijn. Ik kijk uit naar de verslagen. Vanuit Spanje dit keer. Geen Florida voor ons dit jaar. Fijne vakantie!